onsdag 13 april 2011

Den försenade palmen och en bonus.

För nästan en månad sedan budade jag ju hem en bananplanta och en palm på Tradera! Bananplantan leverades med turbofart. Dock glömde säljaren att skicka med palmen. En jädrans tid tog det (började nästan bli lite irriterad där), men så IDAG kom det lilla livet äntligen! Jag hämtade ut paketet på Villaidyllens eminenta ICA-butik. Jag var attans så nyfiken för Palmkungen (ja han kallar sig så) mailade mig och lovade att skicka med "något extra" som kompensation för att jag fått vänta. Jag var så klart skeptisk... En fröpåse  på sin höjd eller något annat fjuttigt, intalade jag mig skulle finnas i paketet... fast jag ska erkänna att jag i mitt stilla sinne så klart hoppades på typ rosa banan, väderkvarnspalm, svart bambu eller något annat riktigt coolt. Och dyrt.


Men jag blev inte alls besviken faktiskt!
Det var en GUL HIBISCUS med som bonus!! (fast inte den på bilden)

GRATIS ÄR GOTT! Gratis tycker man om.
Nu börjar det bli en lite samling med tropiska växter, sinni! Bananen längst bak. Palmen i trälådan och hibiscusen i vita krukan! Längst upp till vänster skymtar också citrusträdet.

2 kommentarer:

  1. Äntligen!!!!! Nu behöver inte Mattias tjata mer om det med andra ord ;) Kanske skulle ta en titt på den där Palmkungen och försöka hitta nåt fräsigt till altanen/dansbanan... Trevlig helg! KRAM

    SvaraRadera
  2. X-) Kör på Palmkungen! Köp de rosa bananerna så blir Mattias impad också!! :-D

    SvaraRadera