onsdag 31 augusti 2011

Dagens färdmedel.

Idag stod jag och väntade. Och väntade. Och väntade. På en buss som aldrig dök upp! När det var närmare 20 minuter innan jag skulle börja jobba insåg jag att den inte tänkte komma över huvud taget och då panikringde jag en taxi! Jag kan ju för böveln inte hålla på komma försent och skylla på bussar hela tiden!! Gaah!


Tur i oturen så befann sig en taxi bara några kvarter från mig och dök upp på fem röda sekunder! På minuten hann jag till jobbet - i tid! Dock 240 fakking kronor fattigare som jag ju kunde gjort något skojigare för! Å andra sidan kände jag mig lyxig som dök upp i taxi till jobbet. Och dessutom fick morgonens incident mig till att bli mer sporrad än någonsin att ta det där fördömda körkortet och göra mig fri från försenade bussar för all framtid! *försöker tänkta hurtigt och positivt*

Är dock rätt så lockande att skicka en faktura på 240 kronor till bussbolaget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar