måndag 1 augusti 2011

Slut på semestern!

Så var de fyra veckornas semester dessvärre slut (vad hände? Gjorde jag en rymdresa och beamades framåt i tid? Inte har jag väl varit ledig fyra veckor? En eller två möjligtvis. Eller...? Fattar ingenting.).

Nåja. I och med semesterns slut så är det också slut på bloggpausen. 
Här är några bilder från senaste veckan:
Pappa kom på besök och vi åkte upp till norra Öland och hälsade på mamma.
Mina fina och coola päron! 
♥  
 

Pappa och jag gjorde ett besök på "nordens skönaste ruin" , Borgholms Slott! Det var alltför länge sedan jag var här! Och då jobbade jag ändå här i 6 säsonger och känner mig attans så hemma bland valven!



Vi kollade också in utställningen "Ett år på Öland" från Ölands Fotoklubb ! Här står ett par tyskar och beundrar min kollega Jimmys vackra fotografier (vars foton ni kan se mer av HÄR)!

Vi har stannat i Borgholm och fikat med de här förnäma damerna (varav en frös, som synes)!

Vi har hängt i Sandvik, nere på Hamnkrogen och druckit vin i solnedgången!




Per har målat "lilla bo'n". Jag har också målat. Pyttelite.

Och så har vi grillat, förstås!
Semestern kan sammanfattas så här:

- Sena nätter och långa sovmorgnar.

- Vin. (för mycket vin. Tur att vardagen är tillbaka så levern får vila).

- Evigt jagande efter solen, men helt ok ändå!

- Stargate Atlantis och Stargate SG1 när det regnat. Och på kvällarna.

- Trevligt sällskap! Både av familj och vänner. Har dessutom varit lyxigt att haft Per hemma konstant i fyra veckors tid! Nu kommer det kännas sååå tomt i veckorna. BUHU! Fast! Jag har ju mina andra två karlar i huset: Fluffen och Dante. Så det är ändå rätt ok! :)

Jahapp! Dags att göra sig redo för dagen, för att tjäna uppehället igen! Tjipp!

2 kommentarer:

  1. Fiiiiiint! Måste besöka borgen någon gång

    SvaraRadera
  2. Sandviks hamnkrog är verkligen en höjdare. Hoppas att vi får möjlighet att besöka stället en gång till innan sommaren är över!

    SvaraRadera