fredag 19 augusti 2011

Den stinkade tunnan.

Igår kväll när jag körde ut soptunnan inför morgonens sophämtning, så kände jag verkligen hur den stank. Värre än någonsin! Så illa att jag fick kväljningar.  Jag har nog faktiskt aldrig känt en sådan odör i hela mitt liv - inte ens när jag torkade hunddiarré när jag en gång i tiden jobbade som kennelarbetare! Det var liksom en blandning mellan kattbajs och kattkiss i kombination med ruttnande kyckling och något annat odefinierbart. Men det var inte det värsta! Nej, när jag öppnade locket för att slänga i den sista soppåsen krälade det av likmaskar!  Små, vita, vidriga, feta korvar som slingrade och mådde gott efter att ha smaskat i sig ruttnande kadaverrester. Uääää! 

Tycker verkligen synd om soptjejen som tog sig ann tunnan. Hon har nog fått uppleva många odörer i sitt arbete, men jag tyckte att t.o.m. att hon gjorde en äcklad min när tunnan tömdes i sopbilen! 
Tur att det är fredag, tänkte hon säkert.

Jag får nog ta fram vattenslangen, sätta igång den hårda strålen och spola ur eländet. :-/

4 kommentarer:

  1. Hua, ja en sån äckeltunna har vi också haft, haha... gustav hade gärna tagit sig an de feta maskarna, de är bra att meta på säger han :o). Kram och ha en härlig helg!!

    SvaraRadera
  2. Det är ju fluglarver i tunnan för bövelen.
    Ni behöver skaffa en kompost.

    SvaraRadera
  3. Aaah! Ja fluglarver var det nog (bildgooglat). Äckliga likväl (och jag metar inte, så har ingen användning för krypen ändå). :P

    SvaraRadera
  4. Huga - jag brukar tänka på att alla råttor och möss som vår katt tar och som vi tvingar slänga i soptunnan då vi inte kan ha en djurkyrkogård på gården.
    Tänk dig i somras då hon tog så pass många om dagen att vi räknade ut att det bör ligga över 40 stycken där när sopbilen kommer......blääääää!!!!!!

    SvaraRadera