onsdag 27 april 2011

Störigt.

Jovisst, hufvudstaden i alla ära, men något som stör mig är när man pratar med folk som tar förgivet att precis ALLT kretsar kring denna, och inte förstår att det finns folk som befinner sig i andra delar av landet...!

Säljare: Tja'! Kan du kolla upp ett telefonnummer åt mig? 4212XXXX?

Jag: Fast detta är inget gilitigt telefonnummer...

Säljare (oförstående): Jo det är det visst. Det ligger reserverat på orgnr 55XXXX-XXXX.

Jag (efter att ha kollat orgnumret): Ok, det är 08 som prefix först alltså?

Säljare (kaxigt): Jamen alltså, det är klart det är!

Jag: Inte speciellt klart då jag själv inte sitter i Stockholm... Du får gärna säga hela numret nästa gång.

Säljare: Oh fan!

Gaaaah!

2 kommentarer:

  1. Tyypiskt! det bekräftar ju alla mina fördomar;-))

    SvaraRadera
  2. Vadå?? Finns det en värld utanför tullarna?! Men där bor det väl bara isbjörnar och drakar va?

    Närå. Fast det är sant; man blir lätt hemmablind här och glömmer bort att Sverige mestadels består av mindre samhällen.

    SvaraRadera