måndag 18 april 2011

Helgens galej!

Helgen blev rätt så hektisk, fast attans så trevlig! Jag hann ju inte alls plåta så mycket som jag planerat, eftersom jag - som den ovana och förvirrade värdinna jag är - tillbringade mest tid i köket (seriöst, folk som har bjudningar titt som tätt... Hur orkar man??). Och därefter glömde jag bort fotandet i alla fall. Jaja, så kan det gå! Här följer ett litet axplock på de bilder som blev, i alla fall.


Tidigt på lördags-förmiddagen kom min mamma och bror på besök! Brorsan var tyvärr tvungen att åka till jobbet rätt omgående.
 Mamma stannade däremot några timmar innan hon var tvungen att åka tillbaka till ön! Här bläddrar hon i en trädgårdsbok som hon köpt till mig! ♥ Jag fick även små söta trädgårdshanskar med hibiscusar på (!), ett påskägg och pengar som jag funderar på hur jag ska nyttja på bästa sätt..!
 
 Senare under eftermiddagen och kvällen började La Liga droppa in så sakteliga till Villaidyllen, medan grannarna nyfiket hängde i fönstren.
Emma och Sammy med gör entré på garageuppfarten med rullväska och öl i handen, samtidigt som de inspekterar vår fula thujahäck.

Hela gänget gör en fingerkedja! Skål och välkomna!

Mika tog genast på sig rollen som lekledare och försöker skapa någon form av Twister med hjälp av bakplåtspapper som tejpades på golvet.

Problemet var att ingen av oss är över 2 meter lång, så det var svårt att nå till de olika bakplåtsbitarna.

Det slutade med en gigantisk ormgrop!

"Aaajee! Mia, för bövelen!!", skrek Emma när jag sakta krossade hennes huvud!

Så bestämde vi oss för att spela Buzz i stället! Där kommer man inte till skada lika lätt! Vi blev två på varje lag!

Det gäller att hålla tungan i mitt i mun. Koncentrationen var hög.

När det inte spelades eller lektes, så fnattades det intensivt (vi kom fram till att fnatta är typ som gnossa, att man liksom klappar helt frenetiskt på varandra, nonstop - vilket Emma och Sammy gjorde! :-D )

Fnattandet förbyttes i hångel.

Häll yäh.

När det inte fnattades eller hånglades, så gäspades det en del från Emmas håll. Jag hoppas att det berodde på att hon hade varit uppe tidigt och inte för att hon hade tråkigt...

Stefan och TL var däremot pigga och glada!

Det diskuterades riktigt snus och fejksnus, som Mika ville testa (fejksnuset alltså, inte General-dosan som hon pekar på!). Hon tyckte att det stack under läppen. Inget för henne alltså.

Och så dracks öl till Cinas stora förtjusning!

Och vilken fest hålls utan Sing Star? Här framförs "Girls just want to have fun" - med bravur och stor inlevelse - av TL och Stefan!

När klockan närmade sig 04.00 posades det i trappan! "Kom igen nu! Ställ upp er som Spice Girls!", skrek jag samtidigt som jag måttade med kameran likt en sann kändispaparazzi! Då fick jag den här halvengegerade posen...
Natten avslutades med en kollektiv axelmassage på led i trappan, innan vi bestämde oss för att det nog var dags att avrunda natten/den begynnande morgonen. Ett bra koncept som tål att köras igen!
Söndagmorgonen var ju nästan kommen och det blev inte många timmars sömn! Nej, det var bara upp och börja röja eftersom svärmor och svärfarföräldrarna var på intågande. Grillproceduren började om (stackars bejbi som inte mådde så bra) och en ny potatisgratäng fiffades ihop!
Återigen glömde jag bort att plåta! Så dumt!


Nåja, hur som helst så blev det en helt fantastisk helg!


TACK BÄSTA GÄNGET FÖR EN TOPPENHELG!

1 kommentar:

  1. Tack själv för en fantastiskt trevlig fest! Du var en ultimat värdinna, som vanligt :)

    SvaraRadera