lördag 31 december 2011

Ostroulette

Ikväll blev jag grymt sugen på ost och plockade därför fram ett gäng överblivna sådana från julhelgen! Plötsligt var katten uppe på diskbänken (hade vänt ryggen til ett kort ögonblick) och han slickade glatt på några av de framdukade läckerheterna! Dessvärre hann jag inte se exakt vilka som blivit besudlade innan jag schasade ner honom...  


Likväl var jag fortfarande grymt sugen på ost, men visste ju inte VILKEN ost han slickat på?! Vad göra?! Skippa osten och gå och lägga sig så här en fredagskväll med enorma ost-cravings (nej, jag är inte gravid)  ELLER riska...?! Ett mycket svårt beslut!


Hur som helst: Jo, jag riskade på den som luktade äckligast.  Spännande detta! Ostroulette när det är som bäst
Katten på bilden har ingen koppling till inlägget.
.

1 kommentar: