onsdag 21 december 2011

Familjelängtan!

Hohoho! Nu börjar det ju kännas ganska så färdigt inför jul! Har inhandlat någon extra klapp till bejbi ikväll, har tryckt i några extra nejlikor i apelsinerna, har druckit en slurk av min eminenta glögg och lyssnat på lite schyssta julrytmer (tropicopop-style så klart... Till helgen får det väl bli Frank Sinatra och Bing Crosby för hela slanten, så det gäller ju liksom att passa på med den alternativa julmusiken medan jag får..!). 

Ser verkligen fram emot denna jul, för i år blir det familjesamkväm så det står härliga till! Förra året blev ju mamma och bror helt insnöade och kunde därmed ta sig hit som planerat, vilket var sjukt deprimerande och gjorde att jag hade en apjobbig gråtklump i halsen större delen av den julaftonen! 

Men i år däremot vankas det plusgrader och sol!!! YEY! (ja, jag är glad att det inte är snö...)

Hela julfrirandet började egentligen i lördags då jag, min bror och Per åkte till pappa och firade mini-jul! 
Den manlige stamcellen framför granen. ♥   

På fredag kväll bär det sedan av till svärisarna, svågrar och svägerskor, då vi ska dekorera pepparkakshus, music-quizza och dricka/äta goda grejer! På självaste julaftonseftermiddagen kommer som sagt mor och bror hem till oss och senare på kvällen även sysslingarna med deras mor och hennes sambo. Åtta personer blir vi totalt i Villaidyllen på julaftonskvällen! LYCKA!!

Detta kommer bli en fin helg! Aj jöst nöu itt. 

3 kommentarer:

  1. Tänk, jag minns hur besviken du var...vad underbart att de inte blev insnöade i år! Inte alla som vill ha en vit jul, här strilar regnet ner just nu så jag hade gärna sett litet vitt men viktigt är det inte.
    Manlig stamcell? hihi det var ett nytänkande ord för pappa:-D
    Kram och ha en riktigt fin jul!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var ju så himla tråkigt för dig den julen så jag förstår att du är glad över den uteblivna snön och nära och kära som kan ta sig fram.

    God fortsättning

    SvaraRadera