fredag 16 december 2011

Fredagstips på automatiska e-postsvar!

”Jag är för närvarande inte på kontoret då jag befinner mig på en anställningsintervju. Jag kommer att besvara ditt mejl om jag inte får jobbet. Vänligen förbered dig på min sinnesstämning.”

”Du får detta automatiska svar för att jag inte är på kontoret. Vore jag på plats, skulle du förmodligen inte få något svar alls.”

”Ledsen för att jag inte kan svara just nu, men jag är hos doktorn och får hjärta och hjärna borttaget så att jag kan befordras till en plats i vår ledningsgrupp.”


”Jag kommer inte att kunna ta bort några mejl förrän jag är tillbaka från semestern. Ha tålamod så kommer ditt mejl att raderas i den ordning det kom in.”


”Tack för ditt mejl! Ditt kreditkort har belastats med 59 kronor för de första tio orden och med 20 kronor per ord för resten av orden i ditt meddelande.”


”E-postservern kan inte ta emot ditt meddelande. Starta om din dator och försök igen.”


”Tack för ditt meddelande. Det har fått köplats 352 och du kan förvänta dig ett svar om ungefär 19 veckor.”


”Hej! Jag funderar över det som du just skickade till mig. Vänligen vänta vid din dator på mitt svar.”

4 kommentarer:

  1. Fantastiskt bra!!!! Trevlig helg :D

    SvaraRadera
  2. Håller med!! Ska ta det nästa gång ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, lite inspiration så där! Det är ju alltid så svårt att veta vad man ska lägga in som autosvar vid ledigheter. :P Trevlig helg på er görls!

    SvaraRadera
  4. Hihi det där med svar om 19 veckor får mig att tänka på föräkringskassan;-) eller bloggspace felanmälan..

    SvaraRadera