onsdag 8 juni 2011

Kvällsdopp och Mango Daiquiri!

Tog mig ett kvällsdopp efter så här efter jobbet.

Lyxade också till det med en Mango Daiquiri! Ääälskar ju som bekant mango! Och Daiguiri! Gärna i kombinaion! Dock hade jag ingen rom hemma så det blev en alkoholfri sådan! Fast det är inte min drink på bilden. Nej, så flådig blev inte min även om den var vansinnigt smarrig..! Den ovan är snodd från Googles bildsök. 
För en sober Mango Daiquiri behövs följande:
100 g mango (jag körde med fryst)
1 1/4 dl äppeljuice, Tropicana
2 tsk lime, pressad juice
1 msk strösocker
1/2 tsk mynta, hackad
isbitar

(... och så KAN man ju ha i en sklutt rom också... Om man vill.)

Och så kör man ihop allt i en mixer! Tataaa!

3 kommentarer:

  1. Efter Pers lilla boktips undrar man ju vilken ingrediens du uteslutit i receptet..... :-/

    SvaraRadera
  2. fan vad gött med pool! Lyxliv du lever!

    SvaraRadera