onsdag 29 juni 2011

Buhu och Hurra!

Dagens Buhu!
  • Poolen läcker. Eller i alla fall någon slang vid filtret. Kan inte rengöra den och kan inte bada (pga hälsorisk). Buhu!
  • Enligt väderprognoserna ska det regna till helgen och värmen försvinner, lagom till min semester! Buhu
  • Jag mår illa efter att ha tröstätit choklad p.g.a. ovan orsaker. Buhuhuhu.

Dagens Hurra!
  • Idag när jag skulle växla den där 20-lappen som jag hittade häromdagen i växelautomaten på jobbet (för att kunna köpa ett knäckebröd i den kriminella Selecta-automaten) så fick jag TRE tior tillbaka! Snacka om vinst! Vilken turtjej jag är! Hurra!
  • De förra ägarna har inte hämtat stackars Putte ännu. Tänk om de inte vill ha honom längre? Då är han vååår! Hurra!!
  • Jag har köpt en hudkräm som jag sniffat på ett tag, en sådan After Sun-variant från Hawaiian Tropic - Lime Coolada Body Butter!!! Luktar som värsta tropiska drinken! Hur najs är inte det på en skala? Hurra!
  • Om två dagar väntar ÄNTLIGEN fyra veckors ljuv semester! HURRA HURRA!
Ok! Hurra-punkterna dominerade i antal. Skönt. Då kan jag gå och lägga mig och känna mig positiv!

4 kommentarer:

  1. Har du testat om Putte och Fluffen tycker om varandra och tror du han kan tänka sig att byta namn till Boffen?

    SvaraRadera
  2. Mja, de "hälsade" genom en springa i altandörren i förrgår. Det gick jättebra till en början. Sedan gick jag ut och började kela lite
    med Putte och ge honom mat. Då blev Fluff ilsk och började morra och Putte morrade förvirrat tillbaka. Men efter en liten invänjningsperiod skulle det säkert funka! Båda är så där supersnälla och vana vid andra katter. Om Putte vid 16 års ålder går med på att byta namn till Boff är dock tveksamt. :P

    SvaraRadera
  3. Det gäller bara att säga det nya namnet tillräckligt många gånger så tror jag han kommer tycka om det :)

    SvaraRadera
  4. Hihi du skulle tagit en lott också...en sån hudkräm, då är det sommar!

    SvaraRadera