torsdag 2 juni 2011

Attentat.

Det finns en källarlokal i ett av grannhusen som är fullständigt översållad av svenska flaggor. Det hänger flaggor för fönstren istället för gardiner plus några fasadflaggor. Jag har förstått att det är någon/några som gillar Sverige VÄLDIGT mycket som håller till där. Jag har även sett små rakade pojkar med ointelligent uppsyn, iklädda bombarjackor, illasittande jeans och träskor (!!) komma och gå från lokalen.

Och så plötsligt har hela Villaidyllen tapetseras med olika affischer med ett ganska klart budskap - att folk som inte är ultrasvenska inte har här att göra.
Detta gör mig förstås duktigt förbannad, så idag på väg till jobbet gjorde jag ett försök till attentat på affischen som satt på vid busshållplatsen: 
Jag försökte riva ner den, men de små rasist-äggen har limmat fast dessa med någon form av superlim! Så jag offrade lite av mitt favvo-läppstift istället! Kände att jag förstås borde skrivit något betydligt mer nedlåtande och slagkraftigt, men har inte så mycket läppstift kvar och dessutom kom ju bussen precis då! Skit!

Men skojigt för dom att jag flyttat in i grannhuset! Hela sommaren kommer de nämligen få njuta av mina befriande totalt icke-svenska rytmer, med högtalarna riktade mot deras lilla lokal! Moahaha! One love, bitches!

11 kommentarer:

  1. Fy f-n... men HELT rätt! Bara bombardera dem med RIKTIG musik! Heja Maria! Kram

    SvaraRadera
  2. Precis! Det är min plan. Hela. Jävla. Sommaren. Höhö. Kram kram!

    SvaraRadera
  3. För att göra parodi på det hela skulle du kunna klä dig i shador, gå dit och fråga när ni ska bränna korset. Risken är förstås överhängande att de inte skulle fatta sarkasmen utan tro att du menade allvar eftersom man inte förstår så mycket när man inte har fullgjort grundskoleutbildning och dessutom bara har två hjärnceller att arbeta med.

    SvaraRadera
  4. Ja det vore en riktigt bra idé!! Fast de skulle nog som sagt inte förstå sarkasmen (som jag skrev så såg de inte så skarpa ut...) och då blir det kanske korsbränning i vår trädgård istället och det känns inte lika skoj! Funderar på att hitta på något annat, men frågan är vad...? NÅGOT attentat måste jag ju bara hitta på!

    SvaraRadera
  5. Hmm... En riktigt stor rastasammankomst i trädgården med plakaten "make love not war" och "man is equal"? En påse hundbajs i brevlådan med texten "Hej! Jag hittade det här på gatan och eftersom ni är intresserade av skit så tänkte jag att ni skulle bli glada för den här gåvan, håll till godo!"

    SvaraRadera
  6. Klockrent!! Fast det får bli kattbajs istället (har ju ingen hund). Men det stinker destå mer. Eat shit, suckers! Bahahaha!

    SvaraRadera
  7. Ja fifan, kattbajs det stinker verkligen :-#

    SvaraRadera
  8. Bra då kanske lite vett kan dansa sig in i skallarna på dem..

    SvaraRadera
  9. Du är medveten att du bryter emot lagen, genom att riva ner partiaffischer eller kladda på dom.

    Men det kanske är lite ok, eftersom du är så snäll och korrekt?

    http://youtu.be/qzTBwE2w3Qk

    SvaraRadera
  10. Hej Maria!
    För det första så har Roger rätt. Det är ett brott att riva ner affischerna och jag hoppas att någon mer än jag lämnar in en polisanmälan.
    För det andra så är det inte grabben som bor i källaren som satt upp affischerna så låt inte ditt hat mot dina medmänniskor gå ut över honom. ;)

    SvaraRadera
  11. Vad för "slagkraftigt" hade du kunnat skriva undrar jag?

    Din bästa idé verkar vara att spela jättehög musik. Kör på det!

    (Jag kunde inte signa in med FD eller disqus så det blev anonymt)

    SvaraRadera