torsdag 26 april 2012

Update.

Opa! Snart helg igen! Veckorna rinner iväg så snabbt att jag nästan blir lite orolig. Kommer det fortsätta i denna takten så är man ju snart pensionär innan man vet ordet av? Är rätt så slut i huvudet, så för tillfället känner jag mig halvdement och åderförkalkad redan nu. Det har varit en fullspäckad vecka, minst sagt! 


Dels på tok för tidiga morgnar med körlektioner innan jobbet (har legat lite på latsidan gällande körkortet på sistone, men från och med i tisdags kör jag intensivt så jag får eländet ur världen någon gång. Jag börjar se äntligen se ljuset i tunneln så att säga.). 


Därefter följer minst 8 timmars jobb när jag försöker banka in allt nytt i huvudet - samt komma ihåg det (inte alltid så lätt). Jag försöker också vara lite av ett socialt monster, så mina nya kollegor ska tycka att jag är en rätt trevlig prick. Det är nackdelen med att ha ett snajsigt kontor. Man blir liksom lite instängd och isolerad, till skillnad från kontorslandskapet som jag tidigare varit van vid. Men som tur är så fikas det och lunchas en hel del, samt att man kan haffa folk i korridorerna! Phu! Bra det!


Och kvällarna har jag sedan helt dedicerat till körkortsteori (Zzzz). Det finns nog faktiskt inget tråkigare än att plugga trafikregler och skyltar, samt försöka överlista de kuggiga körkortsfrågarna! Jag försöker - som inspiration och tröst -visualisera mig själv när jag cruisar fram i mitt röda vrålåk (Toyotan) till vansinnigt cool musik! Typ gasa och skråla "Da me mas gasoliiinaaa" när jag susar fram på väg 136 mot Borgholm i sommar!


Eller.. tja. På ett ungefär så. 
Japp. Det blir en lycklig dag det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar