måndag 2 april 2012

Bridezilla? Nä (inte än).

Nu börjar det kännas som om man börjar få lite koll på situationen. Äntligen! De senaste dagarna har en hel del fallit på plats (utöver mitt hårsvall!):


  •  Hyran för mitt fina lilla slott är betald och klar (för ca 5 minuter sedan..)! ♥ 
  • Har äntligen lyckats få tag på en vigselförrättare! Den bästa tänkbara också (nej, det blir ingen Elvis-prälle och inte heller Darth Vader - även om det också hade varit attans så coolt, höhö)!
  • Har bokat catering!
  • Bröllopstårtan är beställd (och den kommer att bli vacker som en dag, aj jöst nöu it)!


På onsdag kommer dessutom Anna förbi och vi ska ut i stadens butiker och kolla skor. Just skorna är lite av ett stressmoment för mig! Jag har nämligen införskaffat klänningen (JAPP! Dehar jag inte nämnt innan, men så är det! Woop woop! :) ).  Men!  Den måste justeras och sys upp. Och innan jag har skorna kan jag ju inte justera den alls?! Allt hänger alltså på skorna för tillfället.


Och att hitta några skor är inte heller det lättaste. De ska helst inte döda mina fötter. De ska också gärna vara så pass stabila på knaggliga 1600-talsgolv i sten, att jag inte bryter fötterna eller i alla fall ramlar ihop i en hög - för det skulle vara en ytterst genant fadäs! Och så ska di ju helst vara snajsiga också! Klassiska, diskreta? Eller modiga och nytänkande? Det är frågan? 


Pft. Hakuna Matata. Det får ordna sig... I värsta fall kör jag barfota. Det är i alla fall naturligt. Eh. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar