söndag 29 april 2012

"Trädgårdsplanering"?!

Har just grävt en så kallad rabatt i hopp om att lumma till vår golfbana med omgivande spretiga/halvdöda cypresser till trädgård. Jag har svettats som en gris och svurit och stått och hoppat på spaden för att ens kunna ta mig igenom gräsmattan! Bara för att sedan inse att jag gjort den för smal för att kunna plantera mer än en sorts växt (lavendel) i den?!

Innan jag satte igång grävandet var jag på Blomsterlandet och inhandlade perenner för betydligt mycket större peng än jag tänkt. Och nu vet jag ju inte ens var jag ska gräva ner dessa?  Det var det där med planering ja..! Yadda yadda...! BLÄÄ.

Finns det ingen trädgårdsarkitekt därute som bara kan säga hur man ska göra ska göra? Vilka växter som man ska kombinera  för att det ska se lummigt ut enhetligt ut, dofta ljuvligt och blomma en hel sommar? Gratis helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar