onsdag 14 mars 2012

Några rader om den mänskliga hårväxten.

Efter helgens melodifestival då en tjej blottade en orakad armhåla i tv-rutan så kunde man direkt börja läsa folks statusuppdateringar på Bajsbook: "Usch så äääckligt!", "BLÄ! Såg ni vad jag såg?" osv. 
Just då orkade jag inte bry mig. Inte heller orkade jag bry mig när jag Aftonbladet satte detta som huvudnyhet - längst upp på hemsidan, med en intervju med tjejen som orsakat svenska folkets upprördhet med sina armhålor. Men så FORTSÄTTER man att uppröras?! Börjar MORDHOTA tjejer som i protest emot detta valt att publicera sina orakade armhålor på bild pga denna idioti!
"Du bör hängas. I fyra minuter. Sedan hängas igen. Tills döden tar dig". 
För en naturlig armhåla?!

Patetiskt! Det är ju för fan så här vi ser ut! Både män och kvinnor. Det var så här vi skapades. Evolutionens väg! Ingen av oss är hårlösa i vuxen ålder! SURPRISE!!
Sedan började porr- och modeindustrin indoktrinera något helt annat ideal gällande den kvinnliga delen av jordens befolkning, som majoriteten av oss gladeligen valde att acceptera. För att behaga, för att vara till lags. Det idealet innebar att hår - hur naturligt det än alltid har varit - är äckligt! Och vi köpte det med hull och hår (haha?). Hela västvärlden! Vi gjorde det till en normalitet. Och här är vi alltså nu; då vi är äckliga och bör hängas om vi går emot den normen och väljer att vara så som vi var menade att vara från början. 

Jag säger bara... SUCK. Snälla! Låt världen bli normal någon gång. Låt människor får vara som de vill, naturliga eller onaturliga.

3 kommentarer:

  1. Mm-h! Personligen gillar jag inte att varken ha eller se en buske under en armhåla men jag dömer ingen för det för det är ju för fan bara HÅR! Get the hell over it! Liksom.

    SvaraRadera
  2. Nämen precis! Och i samma program som detta "fasansfulla brott" uppvisades, så blottade även de growlande, coola killarna i Dead by April upp sina spädbarnsrakade armhålor och det upprörde ingen alls! Poängen är ju att folk - oavsett kön och vilken norm som råder - borde få välja själva hur de vill se ut, utan att folk ska börja mobba och hota folk. Det är ju sjukt.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är sjukt. Och skrämmande. Har vi inte kommit längre än så? Jag kan ju bara hoppas att de som kommenterat är fjortisar men sorgligt nog är det nog inte så. Eller så är detta ett internetfenomen; att i och med dagens internetforum och sociala medier kan vi gömma oss bakom vår datorskärm och låta mellanstadieeleven i oss få nytt liv, för att pigga upp ett annars grått och trist liv, vad vet jag.

    SvaraRadera