måndag 12 mars 2012

Finfin arbetslös måndag!

Igår jobbade jag min sista dag! Kändes konstigt (fast bra) att lämna in passerkortet. Däremot har jag sagt hej då till kollegor tre dagar på raken. Och med tanke på hur dålig jag är på att säga hej då till människor som jag tycker om utan att bli alltför sentimental och börja snyfta - så har det varit en riktig pärs! Men nu försöker jag koncentrera mig på en härligt lat och ledig vecka innan jag påbörjar nästa äventyr! ;)

Och veckan började minst sagt bra! Det har varit helt galet varmt idag och jag har lullat runt barfota i trädgården! Jag har rensat bort små brännässlor och annat ogräs som börjat kika upp här och var! Jag har hängt ut årets första tvätt på torkvindan (doftar ljuuuvligt). 
Och så har jag suttit på altanen, solat och fixat årets första fräknar (på frågan varför jag satt en krysantemum mellan tårna så har jag inget svar... tänkte att det skulle se somrigt ut.. eller nått. Eh.). Det som skymtar i bakgrunden är poolpresenningen som jag längtar efter att få rycka bort!

Titt! Jag hittade en liten viol under en buske också! Halledudane då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar