onsdag 21 mars 2012

I ett grötliknande töcken.

Gaah! Min hjärna har krympt och skvimpar runt i ett grått och grötliknande töcken som tycks utgöra större delen av mitt huvud just nu! Desperat försöker jag mata in lagar, paragrafer, nya begrepp och processer in i min lilla minihjärna - tills jag stirrar in i dataskärmen och inser att jag nog inte lyckas memorera en endaste liten gnutta till!

Det är det jobbiga med att lämna allt gammalt som man en gång lyckades mata in som sedan satt i ryggraden! Nu har man börjat om från början igen och känner sig som ett litet barn som just ska lära sig gå! Men till slut ger ju sig även det, för så är det ju alltid!

Men det är ju kul, så jag därför förlåter jag min lilla hjärna! Den kan gott ligga där och skvalpa några dagar till, så länge den absorberar något! Och därefter expanderar igen...

3 kommentarer:

  1. Kul med nytt jobb! I know the feeling too well... men tänk vad skönt att lära sig nytt! Och man vet ju att kunskapen sätter sig allt eftersom. Ibland, när jag känner att jag inte förstår, så stannar jag till och inser att det jag tycker är svårt just idag kommer vara svinlätt om 1 år eller så. Det är en skön känsla! :) Vad jobbar du med? Kram

    SvaraRadera
  2. Jo, det är precis det som jag försöker fokusera på! Man har ju varit i samma sits förr - dvs sanslöst förvirrad - och till slut tycker man ju att det är superenkelt när det väl sätter sig! :) Försäkringskassan is the place. Trots att många verkar tycka att det borde kännas negativt (dvs att man kan bli hatad av folk...) så gör det verkligen inte det! Det känns faktiskt helt toppen!! :)

    SvaraRadera
  3. Jag har snart varit ett år på kommunen och jag känner mig fortfarande som en stapplande ettåring, hö, hö. But knowledge is power!

    SvaraRadera