torsdag 21 juli 2011

Koka-ihop.

Idag har jag upptäckt en ny sida hos mig själv. En husmorsaktig sådan. Jag fick ett ryck och bestämde mig för att koka saft! (Jag vet. Jag är själv chockad.)
Vår krusbärsbuske gav sisådär ett halvkilo röda krusbär. Kokelikok!

När jag väl kirrat krusbären med troligen hyffsat resultat, fick jag sådant boostat självförtroende att jag gick loss på de här stängerna som jag pallat i mammas trädgård i Stenninge (se föregående inlägg). Saft gjord på rabarber sägs ju också vara gott..? Eller rhubarbs som man säger när man vill vara lite mer intörnationöl..!

Tataaaa!! Det blev tre ursköljda vinflaskor fyllda med krusbär- och rabarbersaft! Fullt drickbara, hör och häpna! MJAM! Tack och bock! 

3 kommentarer:

  1. Aj löööööööv din blogg, Maria! Mysig lixom :) Lite prestationsångest smyger dock på mig när man läser det här... Hoppas semestern är toppen, ses om ett par veckor! Kraaaaaam

    SvaraRadera
  2. Inte illa! jag är imponerad, jag kan inte göra sånt där men skulle gärna vilja, ha en fortsatt fin semester, kram!

    SvaraRadera
  3. Jag är också imponerad, Smedbymorsa som jag är;)

    Dismonia.wordpress.com

    SvaraRadera