onsdag 20 juli 2011

Besök på norr..!

I måndags åkte vi upp till norra Öland, närmare bestämt till vår gamla släktgård i Stenninge där min kvinnliga stamcell (mamma) bor.

Per och mamma.

Per var handyman och målade "lilla bo'n", som vi kallar ett av uthusen för.

 Hela trädgården är så otroligt härlig, så jag bliv alldeles varm när jag går runt i den. Överallt finns det massa vackra installationer...!
Som morfars gamla slipsten!

Den gamla brunnen med planteringar i stentråg och rostiga gjutjärnskittlar!


Det växer och prunkar överallt! Det verkar bli mycket vindruvor i år också!




Doftande luktärt i massa coola färger!
Man kan hitta häftiga grejer inomhus också! Det känns lite som att gå på skattjakt när man letar igenom skåp och hyllor, både inomhus och ute i bodarna!
En gammal spansk bibel från 1901!


En ärtig porslinsbytta från 50-talet! Den fick följa med mig hem till Villaidyllen..!

Katten Magnus trivs och spanar ut från balkongen!
Mys mys!

1 kommentar:

  1. Vilken underbar trädgård! Jag älskar gamla saker, det finns en trädgård där min son tränar judo som är full av sådant spännande, jag skulle bra gärna vilja smita in dit...Jag gillade uttrycket "min kvinnliga stamcell" den var bra:-D
    Kram!

    SvaraRadera