torsdag 7 juli 2011

Könsstereotypiska rakhyvlar.

Jodå, dagen har präglats av sådana där tråkiga "måste-göras-grejer". 
Per har oljat in trädäck till förbannelse. Vårt trädäck tar aldrig slut. Det är som ett universum av trä = oändligt kaos.
Jag har tvättat, städat och skördat sockerärtor.
Något könsstereotypiska arbetsuppgifter, helt klart! Kan erkännas!


Så jag bestämde jag mig för att väga upp det hela:
Jag shoppade en BLÅ rakhyvel idag!! Den hette något manligt, typ "Fusion" eller något sådant. Den var billig! Klart bättre alternativ än att betala nästan det dubbla för en rosa variant som hette något med "Venus", och ändå är det precis samma sak: Nästan samma modell, lika många rakblad och tillverkade av samma företag. Könsstereotypiska fjams. Tror de att vi är så dumma?
Billigt är bra.

2 kommentarer:

  1. Bra där! Jag har en svart/silvrig som heter Gilette MACH3! Riktigt manlig och... överljuds... äh. Manlig kan vi säga.

    SvaraRadera
  2. Fniss, jag köpte en sån där Venus en gång och den var sämre än mina engångsrakhyvlar, så jag håller mig till dem..

    SvaraRadera