måndag 2 maj 2011

Valborg

Här följer några bilder från i lördags!
Den här synen möttes jag av när jag hittat till Cinas nya lägenhet i Borgholm, nästan mitt vid torget döljdes denna lilla oas-liknande uteplats! Mycket trevligt!


Det var dock lite kyligt ute, så i avsaknad av filtar svepte Cina in sig i en bit isoleringsplast.
Vi bestämde oss för att gå in istället.

Väl inne styrdes det upp en tävling i sann valborgs-anda! Den gick ut på att vi skulle komplettera de saknade orden i texten till "Vintern rasat ut bland våra fjällar" (eller "Läntan till landet", som den tydligen egentligen heter). Den texten är verkligen inte den lättaste eller mest logiska! Som tur är har man ju ändå lite koll, så jag vann stort (hähähä).
Här håller jag upp mitt vinnande papper! Min vinst blev sex stycken sådana här snajsiga blinkande snapsglas!! Finfint!


Cinas inflyttningspresent blev ett gäng örter som hon kan plantera på sin uteplats. Här sniffar hon på myntan.
Det bjöds på frukt! Och ostbricka!

Vi försökte också fånga ett "moment of love" med Mika och Stefan när de tittar gulligt på varandra. De hävdar dock att de aldrig sysslar med sådant. Så vi fick nöja oss med den här bilden när Mika flinar glatt och Stefan ser lite förlägen ut.

Här pussades det i alla fall!

Sedan blev det armbrytning i stället!
 Till slut blev det dags att bege sig till Harry's i Borgholm, där det kvällen till ära hölls en s.k. rockfest med livemusik.
På dansgolvet var det till en början ganska dött, och endast några få själar röjde lite halvhjärtat framför scenen.

Till slut intog huvudbandet scenen (och jag vet tyvärr inte vad de heter, sorry!).

Då fylldes däremot golvet! De var riktigt bra!


På hemresan tillbaka mot fastlandet så åkte vi förbi min barndoms traditionella majbrasa vid Borgholms Slott. Vackert! 

Det blev en attans bra valborgsmässoafton helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar