söndag 22 maj 2011

Pirates of the Caribbean: On stranger tides (2011)

Igår var vi på bio och såg den nya "Pirates of the Caribbean: On stranger tides" i 3D. Jag har ju alltid haft en liten crush på Depp som kapten Jack Sparrow, med sin konstighet och fjollighet, sin kajal och skabbiga dreads! Tyvärr var han inte RIKTIGT lika fjollig och konstig som han brukar vara, vilket så klart var ett litet minus.
Ett kul inslag var däremot vampyrliknande sjöjungfrur, som med sin skönhet lockade sjömän till hångel, för att sedan dra ner dessa till havsbotten och käka upp dom! En snygg och häftig scen!

Något som tyvärr drog ner bioupplevelsen något var Biostaden i Kalmars GIGANTISKA 3D-glasögon. De var så stora och tunga att jag hade skavsår på näsan efter 2 timmar och 17 minuter! Det påminner mig om slutet av 80-talet när jag blev påtvingad mina första glasögon med syltburksbottnar till glas med gigantiska bågar. Ungefär så illa var det.

Effekterna var snygga, men filmen gör sig nog faktiskt lika bra även utan 3D (jag saknar fortfarande de där EXTREMA 3D-effekterna, när filmen liksom utspelar sig decimetrar från mitt ansikte! Jag hoppas 3D-filmerna utvecklas på den punkten.).

Som vanligt så bäddade slutet för ytterligare en uppföljare! Undrar hur många filmer de planerar? Inte mig emot. Jag är fortfarande ett fan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar