lördag 28 maj 2011

Mango! Mango! Mango!

För övrigt anser jag att mango är en oförtjänt underskattad frukt! Den är rund och fin och skiftar snyggt mellan rött, gult och grönt (rastafärgerna). Dessutom har den en söt och saftig smak med en touch av tallbarr. Det känns helt enkelt väldigt tropiskt med mango.Sedan låter det ju attans så kul att säga mango också! Mango! MAANGOOO! Man blir glad av mango, helt enkelt!


Jag har bestämt mig för att plantera mangokärnorna. Kanske får jag två fina mangoträd så småningom? Då kan jag och bejbi sitta därunder och filosofera och då ska jag sjunga så här:


Underneath the mango tree
Me honey and me can watch for the moooon!

Underneath the mango tree
Me honey and me make boolooloop sooon!


Underneath the moonlit skyyy
Me honey and I can sit hand in haand!
Underneath the moonlit sky
Me honey and I can make fairylaaand!


Mango, banana and tangeriiiine
Sugar and ackee and cocoa beeean!
When we get marry we make them groooow
And nine little chil' in a roooow!



Photobucket


(Eller lyssna på Spotify HÄR)


Mer mango åt folket!

2 kommentarer:

  1. Hahaha, hur full var du under det här inlägget ;-) Skojar bara. Mango - en frukt att lyfta fram, håller helt med. Den är vansinnigt god.
    Kram påre

    SvaraRadera
  2. Mjae, borde kanske dra ner lite på morgonkaffet. Sätta gränsen vid typ tre koppar, för att undvika denna typen av överspeedade inlägg! Kanske ta mig en mango istället. Hähähä. Kram kram! :D

    SvaraRadera