onsdag 8 augusti 2012

Smink! Smink! Smink!

Det är sällan som jag investerar dyra pengar på smink. Jag sminkar mig dagligen, men då snackar vi rätt så billiga basskuggor som typ räcker ett år eller mer, mineralfoundation som räcker ännu längre tid, kajal och mascara som man fyndar på Ebay etc. Nu fick jag däremot stränga order från Cina och Anna som påpekade att jag faktiskt borde investera i bättre grejer, nu när jag ska till och gifta mig och allt.

Så jag begav mig till det mest uppenbara stället jag kunde komma på. Kicks! Jag brukar på sin höjd köpa nagellack eller möjligen hårfärg där. Blir liksom lite förvirrad av alla hundratals läppstift och concealers från alla möjliga märken som bara väller över en när man kliver in. Jag tror för övrigt att jag utstrålade förvirring när jag gick runt där bland hyllorna och kände på olika mascaror och försökte luska ut vilka som var vattenfasta eller ej. Ett vänligt butiksbiträde kom nämligen genast till undsättning för att leda mig rätt i sminkdjungeln. Tur det!

Det blev följande grejer: 
High Impact Curling Mascara från Clinique. Finurlig grej! Man får superfransar och så tvättas den bort med 39 gradigt vatten! Dvs inget som jag skulle kunna snyfta bort och som skulle kunna ge mig ett emo-utseende om jag blir rörd! Så till vida att jag inte får hög feber lagom till vigseln förstås, men det känns inte troligt. Jag mår nämligen prima! 
Lipfinity från Max Factor. Också helt fantastiskt! Man får med två flaskor/stift. En med färg och en med glans/läppsyl som man målar på efteråt. Jag testade detta igår kväll. I morse när jag vaknade hade jag fortfarande lagom röda och plutiga läppar. SOM FOLK BRUKAR SE UT PÅ FILM!? Fantastiskt! Detta kan man ju både käka trerätters och tårta, samt hångla med! Sitter som berget.

Slutligen beställde jag också  mineralfoundation från Tikei.se som passar solbrännan.
Billigt och suveränt bra!

Är vansinnigt nöjd med mina sminkinköp!

2 kommentarer:

  1. Wow jag skulle verkligen behöva det där läppstiftet (från en med tunna läppar som använder H&M-smink...)

    SvaraRadera
  2. Bra köp! Du kommer bli så fin :)

    SvaraRadera