torsdag 16 augusti 2012

I MORGON GIFTER VI OSS!!?

GAAAH! All denna planering! Allt detta som vi har hållit på med och lurat på så länge! Och det verkar bli precis så som jag hela tiden har tänkt mig! 

En solig och varm dag (enligt väderleksprognos), på mitt älskade slott, med den präst som både döpt och konfirmerat mig, en bröllopstårta som kommer att bli fantastisk, med en klänning som känns perfekt, med världens bästa familj, svärfamilj och vänner som ställt upp! 
Och framför allt - tillsammans med världens underbaraste och mest fantastiska blivande man!    

Buii! Känner mig helt rörd och snyftig bara jag skriver detta! Tur att jag var förutseende och satsade på väldigt bra mascara. Annars hade jag troligen sett ut ungefär så här i morgon: 
Gothic bride, typ.

Igår kom dessutom min käre far hit från höglandet, för att hjälpa min kära mor med förberedelserna på Öland. Han tittade förbi Villaidyllen på grillning innan han fortsatte mot ön, men först lämnade han en bröllopspresent!  
ETT ÄPPELTRÄD!!!
Trädet har redan två äpplen, vilket slår fruktbarheten hos vårt stora äppelträd som bara har ett! WOHO! Mycket mycket trevlig!


Bordsplaceringsstenar!
Anna - en allkonstnär.
Anna har varit här några dagar och hjälpt oss med massa grejer, bland annat att skriva allas namn på stenar som utgör bordsplaceringen, samt lackat dessa! VACKÖRT! Hon har även varit en klippa när det gäller andra saker. Som när jag bröt av min pekfingernagel häromdagen - häpp bara, så fixade hon dit en attans så snygg lösnagel istället! Hon är lite av en allkonstnär kan man säga. Idag ska hon göra dessutom fransk manikyr på mig och en ansiktsbehandling (dock utan pormaskklämning). Vet inte riktigt vad jag skulle gjort utan henne!
Man börjar ju i och för sig bli lite nervös, få lite rampfeber så att säga. Tänk om jag börjar snyfta hejdlöst? Eller snubbla? Eller glömmer att säga ja? Haha.

Äh. Det ordnar sig det också! :-)

3 kommentarer:

  1. Många många lycka till och grattis i förskottkramar från mig. Och från Gustav också kan jag tro. Han har saknat dig i sommar :). Ha det så himla bra och mysigt i morgon. Kommer bli en perfekt dag, hur den än blir :)

    SvaraRadera
  2. Å vad roligt - GRATTIS I FÖRSKOTT!! Hoppas att ni får en helt fantastisk dag! Jag blir lite rörd själv när jag läser ditt inlägg (ja jag är en snyftig sucker för bröllop och barnafödslar, lipar som en häst med snorsträngar hängande, eh, ja, typ)

    ...och en annan höppes jö på bilder bland annat på klänningen och blommorna... ;)

    SvaraRadera