måndag 6 augusti 2012

Lite småstressigt just nu!

Mäh. Jag suger verkligen på att blogga nu för tiden! Det är faktiskt en gnutta stressigt just nu om man säger så..! Hela fritiden kretsar nämligen kring bröllopsförberedelser och "måste göras grejer". Hår, smink, bordsdekorationer, musik, klädselfix, accessoarer, mat m.m! 

Som ikväll t.ex! Nu håller jag på att lyssna in låtar som kan spelas av musikerna under självaste vigseln! Bara en sådan sak! Det ska ju vara något romantiskt med fint budskap, men så vill man så klart inte att folk ska nicka till av trötthet, alternativt kräkas av allt romantiskt smöreri! Nej någon måtta måste det ju vara. Inget Michael Bolton och inget "Det vackraste". Nej något mer catchy ska det helst vara! Men vad?! VAAAD?!! HJÄLP MÄ!

Och så var det där med att man förväntas DANSA något! Själv hade jag helst rivit av en snajsig bröllopssalsa. Eller kanske en het merengue? Men bejbi är inte riktigt lika inne på den idén (och i ärlighetens namn inser jag mina egna begränsningar i långklänning med underkjol och släp...). Så jag antar att det blir en klassisk vals i alla fall. Som vi aldrig någonsin har dansat tillsammans tidigare..?! Japp. Men men. Vi har ju en och en halv vecka på oss att öva..! Eh. Let's think positive...

Helst hade jag ju även velat ha en touch av medeltid i det hela också, 
som den nörd jag är. Hade passat fint i den historiska miljön på Borgholms slott. Fast den idén verkar jag dessvärre få ge upp. Vet liksom inte riktigt hur jag ska klämma in det bland Wagner, Beatles, reggae, psalmer och romantiskt smör?! 

Okej, jag är lite småstressad just nu, helt enkelt. Det kommer bli en underbar dag, det vet jag ju - och jag ser fram emot detta! Men samtidigt ska det bli vansinnigt skönt när allt fallit på plats, när dagen är där och vi bara måste "ge upp" och flyta med! Då får det bli som det blir! Sedan får vi fritiden tillbaka igen. Pust.

2 kommentarer:

  1. Men vore det inte lite kul och en personlig touch att ha någon kärlekssmäktande reagge-låt? Aj wånna löv ya wanna mejk bom-bom to ya all night ja! man onna da island inna da sönn! Hehe. Nej men seriöst? Inte med den text jag skrev då of course.

    Ni kan kanske smyga in medeltiden i bröllopsvalsen och dansa en enkel version av medeltids-pardans? Det är ju faktiskt ganska enkelt och bra i en långklänning kan jag tro och där kan ni spela något medeltidsinspirerat som musik?

    Spånar hej vilt här!

    SvaraRadera
  2. DET hade ju varit en helt fantastisk idé!! Är dock inte riktigt säkert på att jag får med mig andra parten på det hela... Medeltidsinspirerad vals skulle ju vara helt klockrent! Ska nog plöja Spotify ikväll igen..! Tacksam för spånandet!! :-D

    SvaraRadera