måndag 11 juni 2012

Sweden Rock och Border Shop

I lördags satte Anna, Per och jag oss i bilen och körde söderut mot germanernas rike! Planen var att att köpa till lite dryck till bröllopet och till sommaren. Det blev en roadtrip som hette duga!
Anna och jag drack cider i baksätet. Jag hade ju haft mitt körkort i fem dagar för att vara exakt och Per litade nog inte på mina skills bakom ratten tillräckligt mycket för att låta mig susa fram på danska och tyska motorvägar..?! Så jag blev förvisad till baksätet med Anna och cidern... Nåja. Inte mig emot.

Bejbi cool.

Vi stannade till för att köpa jordgubbar i Listerby i den röda jättejordgubben. Här köpte jag och Per jordgubbar på vår andra dejt. Nostalgi!


Plötsligt hamnade vi mitt i smeten bland nitar och dödskallar! Tälten stod på rad! Pudelsvall och band-tshirts svärmade så långt ögat nådde! Elgitarrerna tjöt och ljuden av ekande vibraton likt upprörda damer i klimakteriet överröstade fågelkvittret! Vi hade hamnat mitt i Sweden Rock Festival 2012!

Häll yäh!

Folk i alla möjliga utstyrslar. 

Till slut blev vi tvungna att motvilligt överge den härliga festivalstämningen för att fortsätta resan söderut.

Efter en gnutta Danmark och en liten snabb båtresa från Rödby till Puttgarden, Tyskland var vi då slutligen framme..!

Border shop! Anna och Per entrar med bestämda steg det stora komplexet med kundvagnarna i högsta hugg!

Här kunde man minsann provsmaka bag-in-box-vin i små platsmuggar!

Håhå!

Tjipp!

Kruxet var sedan att hitta rätt box som man testat och gillat! Det är nämligen lite av en gigantisk djungel av boxar som står lite varstans!

Några kundvagnar senare var vi nöjda!

Och så begav vi oss hemåt över Öresundsbron igen!
Danke schön!

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig blogg du har. Den får mig alltid på gott humör! Ha det gott i solen. Kramar!!!!

    SvaraRadera
  2. Ingen punktering på bron heller. härligt :)

    SvaraRadera
  3. Hihi "upprörda damer i klimakteriet". Verkar ha varit en najs road trip.

    SvaraRadera