onsdag 11 januari 2012

Med laxermedel i skalpen.

Kolla vad jag har! Laxermedel!
Jag skäms lite för att säga det, men nyfiken (lÄtTlUrad) som jag är så bestämde jag mig för att testa att gnugga in ricinolja i håret. Enligt alla sådana där hippa bloggtjejer och fashionistas så ska det vara helt "FAAANTAAASTISKT och håret växer typ ba SÅ fort, och det blir typ ba SÅ TJOCKT å ba sådär superblankt va"! 


Fast självklart skulle jag aldrig nedlåta mig till att erkänna att det är för att alla dessa påpekar ricinoljans superegenskaper. Nej, utan för att det är en urgammal kur som användes av fornegyptiska kvinnor och det är ju rätt så häftigt för en avdankad fejkarkeolog som en annan...! Levandegöra historien i praktiken. Testa uråldriga beprövade metoder osv. Eh. Jaja. Japp. Så säger vi.


Hur som helst. Nu sitter jag här med laxermedel i huvudet och förväntar mig ett smärre mirakel som kommer få Hollywoods alla fejkade hårsvall att baxna. Om inte så kommer jag känna mig dum. Riktigt dum.

3 kommentarer:

  1. Hur länge hade du det i då? Minst en timme har jag hört....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört lite olika varianter. Första gången hade jag i det längre än en timma. Senaste gången körde jag ungefär 30 minuter innan jag tvättade ur det. Det känns mjukt och lent i alla fall..!

      Radera
  2. Hört och läst samma. Bonusdottern har testat och gett tummen upp så jag är på väg att köpa detsamma :-)

    SvaraRadera