tisdag 10 januari 2012

Kapten Röd, 7 januari

I lördags samlade vi ihop gänget i den lilla ettan hemma hos Sammy och Emma! Dels för att fira Cinas och Emmas födelsedagar (som förvisso inträffade för rätt så länge sedan, men bättre sent än aldrig som man säger).
Mika är skeptisk till den nya "retro-etiketten" på Bacardiflaskan.

Stefan provade Sammys skickligt egentillverkade ringhuva!

Framme på stadens utpräglade dansbandshak där Kapten Röd lite otippat skulle spela kvällen till ära! Jag hade råkat glömma både plånbok och leg hemma så jag blev lite nervös när vakterna frågade alla framför mig i kön efter leg - även de som var 30+. Som tur var lyckades jag klistra på min "låtsas-som-det-regnar-och-se-väldigt-myndig-och-vuxen-ut-min". Den funkade fint.

Flinade lite glatt mot vakterna och gick in.

No tengo dinero, sa jag. Emma pröjsade för mig...

Kärleken spirade på dansgolvet!

Och när det började dra ihop sig för spelning så började folk knuffas och bete sig illa! Fick lite panik och drog mig ur folkhavet närmast scenen.

Och eftersom vinkeln inte blev den bästa, fick jag tyvärr inga riktigt bra bilder!
Men här är han i alla fall!

Reggae på göteborska svänger alltid lika fenomenalt!

Kärlek!

2 kommentarer:

  1. Fick en sådan konstig känsla av att jag sprang förbi dig idag. Jag sprang med en bandyklubba i högsta hugg när jag sa hejdå till min dotters kompis vid Högalid nu ikväll, kan det ha varit du?

    Det var himlars likt dig iaf hihi *S*

    SvaraRadera
  2. Vad lustigt, jag tänkte på det först när jag hunnit fram till gympasalen. Hej hej :D

    SvaraRadera