lördag 5 maj 2012

Grävling.

Idag har jag varit ute och påtat i trädgården hela dagen! Jag har fyllt upp min för smala rabatt med fler växter! Jag har även brottats med ogräs i en slänt, för att därefter täcka över allt med en markduk ihop om att döda those little suckers! Min plan är att plantera fina marktäckande växter där istället så man slipper bry som eländet! 


Nu låter det kanske som om jag tycker att det har varit en jobbigt dag av nödvändigt ont?! Det har det inte varit! Jag tycker det är rätt meditativt att gräva och böka runt i jorden som ett liten grävling. Det känns passionerat!


Lite som de coola killarna i Los Cafres verkar tycka när de traskar runt i sina gummistövlar och smeker jorden ömt... Tycker för övrigt att det passar bra med argentisk reggae så här en lördagkväll! I morgon fortsätter grävandet! Buenas noches!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar