tisdag 25 september 2012

Med en arom av julkalender.

Idag har jag tillbringat större delen av dagen med att vara alldeles vansinnigt chokladsugen! Jag tänkte egentligen fira lönedagen genom att lyxa till det så här en tisdag med att köpa en Marabou Jordgubb som ju råkar vara min favvochoklad för tillfället (eftersom både Mango och Black Saltlakrits har utgått ur sortimentet, buhu). 

Men av ren lathet svängde jag in på Lidl efter jobbet som ligger mest lättillgängligt. Där har de bara konstig choklad med text på exotiska språk, som typ tyska... Billigt var det däremot! Jaja, mjölkchoklad som mjölkchoklad, tänkte jag och norpade glad i hågen åt mig denna och slängde ner den i kundvagnen:

Creamy milk chocolate låter ju ändå ganska lovande! Så slet jag då upp förpackningen och goffade i mig en hel rad. 
Och inser att den smakar... julkalender? Ni vet sådan där konstig choklad som brukar finnas i de där chokladkalendrarna som man alltid envisades (ok, fortfarande envisas...) med att inhandla varje år, trots att chokladen egentligen inte ens är god men man gör det för att det är så attans roligt att öppna luckorna?! 

Skillnaden är att denna inte kommer i en lucka utan bara smakar kalender. 

Fadäsens negativa sida: Mitt chokladbegär blev ej tillgodosett.
Fadäsens positiva sida: Kvällen blev nyttigare än planerat. Häpp.

3 kommentarer:

  1. Mm-h! Lidl har bara billiga, konstiga grejor som man hittar i kvartersbutiken på turiststråket i Grekland. Fast jag gilla å andra sidan kalenderchoklad ehuru den hör hemma i kalendrar och icke annorstädes.

    SvaraRadera
  2. Hi Maariaa.A little hello from el J-Ché from Marseille.I hope that you have good time.

    SvaraRadera
  3. Har du slutat blogga görl...? *snyftar*

    SvaraRadera